REGLER VID UTHYRNING AV VÅR GEMENSAMMA LOKAL OCH ÖVERNATTNINGSRUM
NYCKLAR
Hämtas efter överenskommelse någon dag innan med Karin Tullberg på telefon, 0709-34 32 98, på Fridasgata 143. När man hämtar nycklarna får man en checklista över städningen.
Nycklarna återlämnas senast kl. 12.00 eller efter ö.k. efter hyrestidens slut. Då ska man ha städat och fyllt i checklistan.
STÄDNING
Köket ska städas och kylen tömmas. Golven ska dammsugas och våttorkas. Alla bordytor ska torkas. Toaletterna städas. Alla papperskorgar ska tömmas och det skall sättas i nya plastpåsar.
Har ni synpunkter på städningen, skall dessa lämnas innan lokalen tas i bruk. Anmärkningar efteråt godtages ej.
VEM HYR VI UT TILL?
Endast till medlemmar och dem med en relation till medlemmarna som är på tillfälligt besök. Föräldrar ansvarar för sina ungdomar så länge de bor hemma.
Övernattning får endast ske i f:d styrelserummet (där sängarna finns). Max 5 personer och då krävs en extra säng.
HYRAN
Hyran av lokal och övernattningslägenhet debiteras på månadsavin. Vilket innebär att den kommer att betalas ungefär ett kvartal efter att ni hyrt.
För övernattningsrummet 200 kr första natten, de påföljande 100 kr. För en hel vecka betalar man 500 kr.
För lokalen 100 kr.
Hyran går till förbrukningsmaterial och allmänt underhåll.
LÅSNING
Glöm inte att låsa alla dörrar och stänga alla fönster när du lämnar lokalen.
SKADEGÖRELSE
Hyresgästen är helt ersättningsskyldig för ev. skadegörelse under hyrestiden.
ANSVAR FÖR MINDERÅRIGA
Ungdomar under 18 år får inte disponera lokalen utan föräldrars närvaro.
VÄRMEN
Skruva ner termostaterna till ungefär ¼ varv i öppet läge när du lämnar.
RÖKNING
Rökning är ej tillåten i lokalerna. OBS! Glöm inte att städa bort ev. fimpar utanför.
Tips: Se till att lämpligt ”uteaskfat” finns på plats.
VI ÖNSKAR EN TRIVSAM VISTELSE!
Styrelsen för BRF Humlegården